گزارش دیالوگ به دیالوگ از کنفرانس
 
هنرکده
 
 
چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 16:29 ::  نويسنده : کیانا

بهرام رادان: من قرار نبوده ماركت موسيقي را دچار تحول كنم يا بخواهم يك كار پاپ بكنم و بيشتر توجه كردم خودم چي دوست دارم وما چه توانايي هايي داريم.

كيوان هنرمند: ما به بازار نگاهي نداشتيم و سعي كرديم در زمينه اي كه دوست داريم كار بكنيم. نه اينكه به مخاطب و مردم بي توجه باشيم اما نظرمان اين بود هر سبكي اگر خوب كار بشود به هر صورت مخاطب را خواهد داشت. آهنگ هاي البوم خيلي با هم متفاوت است و فقط يك سبك نيست. هر جا هر حسي داشتيم سعي كرديم آن حس را به بهترين شكل منتقل كنيم.

كيوان هنرمند: اقاي يزداني خيلي به ما لطف كردند و من به شخصه خيلي از نظراتشان استفاده كردم مثلا گيتاري كه آخر موسيقي جيغ مي شنويد كاملا نظر ايشان بود.

بهرام رادان: هر سينماگري كه بخواهد يك هنر ديگر را انتخاب كند موسيقي خيلي بهش نزديك هست و بالعكس. من نمي خواهم بين موسيقي و سينما يكي را انتخاب كنم. من دنبال راهي هستم  كه موسيقي و سينما را كنار هم داشته باشم. چند وقت است سينما خيلي كم رمق هست.  اين به من اين انگيزه را مي دهد كه بيشتر در موسيقي باشم. در صورتي كه وضعيت سينما همين بماند. و توليدات اينقدر كم باشد و ما نتوانيم كارهايي كه دلمان مي خواهد را از بين توليدات انتخاب كنيم. من ترجيحم اين هست كه بروم تو استوديو يك البوم را بيرون بدهم. اما اين دليل نمي شود كه بگويم از سينما خداحافظي مي كنم. سينما خانه اول من است و همين الآن هم اوخر تابستان دو فيلم پل چوبي و  تهران1500 را در اكران خواهم داشت. تا زمان بازگشت به سينما راه مشترك بين خودم و مخاطب را موسيقي ديدم.

مهدي معزي: سرمايه گذاري روي بهرام رادان كار عجيبي نيست. اگر بهرام رادان همين الآن اراده كند مي تواند رئيس جمهور بشود! بهرام رادان كسي است كه زرشك طلايي مي گيرد و سه سال بعدش سيمرغ مي گيرد.

كيوان هنرمند: براي من موسيقي اهميت خيلي بالايي دارد. از روز اول هدف اين بود كه جهاني به قضيه فكر كنيم. موسيقي در وهله اول بايد نوشته بشود. و من براي اينكه به اين هدف نزديك تر بشويم همين امروز نت تمام آهنگ ها را روي سايتم گذاشتم. كه كساني كه موسيقي را جدي تر دنبال مي كنند بتوانيم باهاشان يك ديالوگي داشته باشيم و علم من بيشتر بشود.  و هيچ وقت از سوپراستار بودن بهرام رادان براي پوشاندن اشكال ها استفاده نكرديم. صداي بهرام رادان با پشتكار وحشتناكي كه دارد آمد در كنار بقيه چيزها. يعني همانقدر كه گيتار و درام مهم بود صدا هم مهم بود. ما نوازنده هاي خيلي خوبي در كشور داريم و نيروي بالقوه اي كه در موسيقي داريم خيلي بيشتر از آن چيزي هست كه بالفعل مي بينيم و اين نوازنده ها خيلي به اين آلبوم كم كردند. سعي كرديم به موسيقي تنها به عنوان موسيقي نگاه كنيم.

بهرام رادان: تنها موقعي مي توانيم كارنامه يك هنرمند را بررسي كنيم كه از دنيا برود تا هنرمند زنده است امكان بررسي كارنامه اش نيست چون امكان خلق يك اثر ديگر را دارد. هنرمند مي تواند تا آخرين لحظات  كار كند و بازنشستگي ندارد. هيچ وقت هيچ هنرمندي نمي تواند بگويد من روي يك قله ايستادم و كسي نمي تواند از اين جلوتر برود . كار هنري يك سفره و يك مقصد نيست.

بهرام رادان: نگران بودم كه اگر سراغ ترانه سراهايي كه در بازار موسيقي فعال هستند بروم اين خبر درز مي كند و همه شروع كنند به قضاوت. چون موج منفي خيلي بيشتر از موج مثبت سمت ما آمد.

بهرام رادان: من دفعه اولي كه ديدم مهران مديري خواننده شده به عنوان يك طرفدار در دوره اي كه بازيگر هم  نبودم زياد برايم جذاب نبود اما الآن مي بينيم به كجا رسيده.

بهرام رادان: خانم كيان افشار خيلي محبت كردند و دفتر شعرشان را در اختيار مي گذاشتند و براي شعرا و ترانه سراها خيلي مهم است كه دفتر شعرشان را به كسي بدهند و من آن دفتر شعر را گم كردم!

بهرام رادان: ما هيچ نيت خاصي نداشتم كه جاي خاصي را انگشت بگذاريم فقط سعي كرديم علايقمان را بيان كنيم. سعي كرديم آنچه را كه دوست داريم منطبق كنيم بر داشته ها و توانايي هايي كه داريم و اينكه چه تعابيري ازش مي شود اميدوار تعابير معقولي باشد.

بهرام رادان: شركت پخش كننده به من مي گفت قيمت اين آلبوم را بايد مي گذاشتيد 8000 تومان نه 2500 تومان. اما ما جنبه مادي ماجرا برايمان مهم نبود. مهم اين بود كسي كه آلبوم را دستش مي گيرد احساس كند بهش احترام گذاشتيم. چه از نظر كيفيت موسيقيايي، چه حواشي و حتي اين مراسم.

بهرام رادان: در زماني كه ما در حال فيلمبرداري سنتوري بوديم و خيلي به فكر خوانندگي نبودم. يادم است يكبار  تهيه كننده فيلم وقتي فيلم به مشكل خورد از من خواست كه بروم پيش اردوان كامكار و ترك هاي فيلم را ضبط كنم. بعد با محسن چاوشی تماس گرفتم ديدم در جريان است. ولي خدا خدا مي كردم اين اتفاق نيفتد. چون جاي فرد ديگري آهنگ را خواندن هميشه شما وارد قياس مي كند با اصل ماجرا. بنابراين از اين كار كناره گرفتم و يادم است مرحوم فرازمند اسم خواننده ديگري را آوردند و باهاش در حال مذاكره بودند كه كار آمد بيرون

بهرام رادان: محسن چاووشي هميشه به من لطف داشته و دارد و هميشه از همكاري باهاش استقبال مي كنم اما اين اتفاق نيفتاده است.

بهرام رادان: يادم است دفعه اولي كه محسن چاووشي آمد خانه آقاي مهرجويي قبل از اينكه كار سنتوري را شروع بكنيم،  ترك سنگ صبور را اورد و من لب زدم و اين قدر تمام آن جمع  و خود محسن گفتند به صورتت اين صدا مي آيد و چقدر روي صورتت دلنشين شده و اينقدر انرژي بخش بود همانجا محسن براي من نه تنها به يك رفيق تبديل شد بلكه تبديل شد به يكي از خواننده های مورد علاقه من كه هنوزم كه هنوز است هر كاري كه مي كند دنبال مي كنم و يكي از طرفدارهايش هستم و هر جا كه هست برايش ارزوي موفقيت مي كنم.

بهرام رادان: من مي توانستم تركي كه با مهناز افشار مي خواندم را در آلبوم بگذارم. مي توانستم از رضا يزداني بخواهم حتما در اين البوم با من باشد با وجود اينكه آن شعرو آهنگ زياد مناسب نبود. مي توانستم بگويم اين نگاه بازاره و اين اسامي را مي گذارم كنار خودم و ازشون استفاده كنم. در حالي كه اين استفاده سو استفاده بود و از اين تصميم راضي هستم.

بهرام رادان: من محكم تر از اين وارد موسيقي شدم كه صرفا برايم يك تفريح جنبي باشد. موسيقي يكي از كارهاي اصلي ام هست و اميدوارم كه اين انرژي را از مردم بگيرم و اين كار را ادامه بدهم.

بهرام رادان: ما يك جمعيت خاموش در مخاطب موسيقي داريم كه هم دوست دارد كارها را به زبان هاي ديگر گوش بكند و هم دوست ندارد غير مجاز گوش كند. خيلي ها در شهرستان ها هستند و به علت محدوديت ها و مشكلات اين امكان را ندارند. و گفتيم بخشي از كار به زبان ديگري خوانده بشود كه ما آن جمعيت خاموش را داشته باشيم. جدا از اينكه علاقه مان باشد، سعي كرديم لهجه ما در سطح بالايي باشد. الآن موسيقي انگليسي مختص آمريكا و انگلستان نيست و همه جا دنيا گوش داده مي شود و دايره اش گسترده تر هست. چه اشكالي دارد گروه هاي فارسي باشند كه با مجوز آهنگ هاي انگليسي بخوانند. ضمن اينكه يكسري از هموطنان ما خارج كشور هستند و بچه هايشان آنجا دارد بزرگ مي شود و يك بازيگر يا خواننده اي دارد اخل كشور برايشان كار مي كند نهايتا نظر اصلي  در اين مورد رابايد موقعي بدهم كه فيدبك ها از مخاطب بهمان برگردد.

 تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنر 7 و آدرس honarkade74.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 288
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 47910
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1